2014. június 2., hétfő

Állati (nagy) tévedések

A napokban kellett ráeszmélnem arra, vannak, dolgok, amikről azt hiszem, hogy tudom őket, aztán kiderül, hogy teljesen nem így van és átverés az egész életem. Például múltkor kiderült, hogy a bólintér a hasonló tulajdonságai ellenére sem hasonlít a botsáskára. Ki hitte volna?!
Szóval, miután kihevertem ezt az orbitális traumát, elmélkedtem az élet értelmén vagy másfél percig, rájöttem, hogy hátha más is él ilyen félrevezető információkkal: szóval arra jutottam, megvizsgálom az állatok világát kicsit közelebbről.
Te tudtad, hogy ...
  • a struccok valójában nem dugják homokba a fejüket? Ha így tennének, meg is fulladnának! Valójában csak messziről tűnik úgy, mintha a homokba dugnák a fejüket, mert veszély esetén a földre kuporodnak, és megpróbálják bokornak álcázni magukat. (Micsoda szerencse, hogy a bokroknak nincs természetes ellensége, különben eléggé megszívná szegény!)
  • az aranyhalaknak nem csak 5 másodperces memóriája van? Nagyon sokáig én is elhittem, hogy az aranyhalakat azért nem állatkínzás pici akváriumban tartani, mert annyira rövid az eszük, hogy mire átúsznak a túloldalra, már el is felejtették honnan jönnek, csakhogy egy 2003-as kutatás bizonyította, hogy az aranyhalaknak van időérzékük is, sőt, három hónapnál korábbra is vissza tudnak emlékezni! Kísérletek során az aranyhalak akkor kaphattak ételt, ha hozzáértek egy olyan gombhoz mely csupán egy órán keresztül működött naponta. Rövidesen megtanulták, mikor kell megnyomniuk a gombot, hogy ételt kapjanak. (Persze ez semmi a delfinek kommunikációs képességeihez mérve, de azért nem árt ezt sem tudni!)
  • a denevérek nem vakok? Bár valójában elég jól látnak, mégis sokkal biztosabban tájékozódnak a hallásukra támaszkodva. 
  • egy kettévágott gilisztából nem lesz két giliszta? Valójában a fej része képes a farok részét regenerálni, de a farok résznek kampec. (Azt meg, hogy melyik az eleje, ne tőlem kérdezzétek!)
  • a bikák színvakok? Számukra teljesen mindegy, milyen színű posztót lengetnek előttük, főleg a mozgás vonja magukra a figyelmet. Azt is hallottam, hogy a bikaviadalok előtt napokig nem kapnak vizet, így mikor a benedvesített rongyot lengetik előttük, azért vadulnak meg, mert nem ihatnak. (Szegények.)
  • a sünik bizonyos fajtái képesek lelapítani a tüskéiket, így nem szúrják meg a gazdájukat? És ha már a sünökről beszélünk, ezek az állatok rovarevők, ragadozók, tehát az alma az esetek többségében teljesen hidegen hagyja őket. (Ha kedveskedni akarsz nekik, inkább macskatáppal vagy hallal próbálkozz!)
Nektek milyen tévhitekkel kellett szembesülnötök?
- F2

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése