2014. április 22., kedd

A boldogság világnapja

Március 20-a a boldogság világnapja – ennek apropójából több embernek feltettem néhány kérdést, minden házból keresve valakit, aki hajlandó volt őket megválaszolni. Érdekelt, mennyire eltérőek a házak, esetleg az egyének elképzelései – a zenéket listába szedtem, hogy legyen mit hallgatni a cikk olvasása közben.

Mit jelent számodra a boldogság?Vársz a boldogságra, vagy teszel is érte? Tudsz örülni a kis dolgoknak? Érdekel mások boldogsága? Milyen szám, idézet, kép jut eszedbe először erről a szóról?
Noel Rainsworth: A boldogság...találni még egy csokis sütit a dobozban, amikor már azt hitted, hogy elfogyott. Vagy amikor reggel ágyba hozzák a kávét, nehéz dönteni.
Teszek. Például különös boldogságot jelent számomra, hogy csak délután kettőkor ébredek fel, így néhány órával kevesebbet vagyok kénytelen foglalkozni imbecilekkel és retardáltakkal.
Mások boldogsága? Persze, hogy érdekel, elvégre a fél kastély depressziós, néha kifejezett felüdülés látni, ha valaki nem akarja vízbe fojtani magát. Ha pedig az illető a jó hangulatában elugrándozik a szobám előtt anélkül, hogy benyitna, még jobb.

Eris L. Awer-Kowai: *vicsorog, aztán inkább fintorogni kezd*A boldogság az, amikor Ophelia nem nyúl hozzá a cuccaimhoz és nem hagyja szét a bugyijait. Nincs ahhoz fogható.
Reviczky Kornél: Elérhetetlenséget. Próbálkozom, nem sok sikerrel. Ezt nem kérdezted komolyan... Várj, hagy gondolkozzam...nem.



Amanda Meggie Philips: Azt nevezném boldogságnak, mikor a gondok, bajok kisebbségben vannak minden mással szemben, amikor elégedett vagyok, és tudok mosolyogni.
Küzdő típus vagyok, szóval elég sokat cselekszem, próbálom azt úgy, hogy boldogságot, elégedettséget érjek el vele.
Igen, teljes mértékben.
Nem feltétlenül, ennyire nem vagyok jótékony lélek. Az más kérdés ha számomra fontos emberről van szó, akkor egy hangyányit igen.
Séllei Sára: Hogy mit jelent számomra a boldogság? Nekem nem a papa-mama-gyerekek happy end a célom. Elismerést akarok. Ki akarom vívni mások tiszteletét. Ha ezt megkapom, boldog leszek. Ezért természetesen teszek is, nyilván fel kell mutatnom érte valamit. Tudok örülni kis dolgoknak. Szörnyen örülök, amikor láthatom a bátyám eltorzult arcát. De szeretem, amiko anyám ír nekem, akkor is tudok örülni. Ha nem tudnék, nem élnék igazán. Mások boldogsága nem igazán hat meg. Az emberek többsége általában a saját életével foglalkozik, én miért tennék másképp?

Gwen Laura Kimiko Jones: Azt jelenti, hogy ha látok valakit az utcán és szomorú megpróbálom feldobni a napját, esetleg segítek neki. Néha várok rá, de általában teszek érte. Igen, én  mindennek tudok örülni. Igen, érdekel mások boldogsága. Idézetet nem tudok, a kép pedig a barátok és a család.
Elena Rose: Egy hihetetlen érzést. Amikor legszívesebben önfeledten pörögnél az utca közepén, miközben eszementül mosolyognál. Számomra ezt jelenti, a boldogság fogalma.
Általában teszek érte. Nem szeretek tétlenül ülni és várni, hogy a sült galamb a számba repüljön.
Persze! Véleményem szerint a boldogság titka nem abban rejlik, hogy mekkora az a dolog, amitől vidám leszel, hanem abban, hogy elfogadod, ezáltal boldog leszel a kis dolgok láttán is.
Legtöbbször igen, de akkor is inkább olyanokénak, akiket ismerek.
Idézet: "Csak akkor lehetünk
mindannyian együtt boldogok,
ha önmagunkból azt ajándékozzuk,
amire a másiknak szüksége van."


Ronald Little-Leah: Számomra az, ha szétnézek körülöttem és a táj varázsát figyelve melegség költözik a szívembe. A boldogság kis dolgokon múlik. De szeretem a családom és barátaim mosolyát is látni, hisz az is felmelegíti a napomat (na nem vagyok más, csak jobban nem tudtam megfogalmazni)
Igen. Úgy érzem tenni is kell érte, és ez is jó érzéssel tőlt el
Csak azoké, akik közel állnak hozzám. Másokét nem tudom befolyásolni, vagy érzékelni.
A Mona Lisa mosolya ugrott most be - nem tudom, miért.
Leonie Rohr: Létszükségletet. El sem tudom képzelni, milyen volna egy nap nevetés nélkül. Mint a túrós palacsinta mazsola nélkül: kétségbeejtő, unalmas és sivár.
Nyilván mindig csinálok valami mulatságosat, hogy felvidítsak másokat, és természetesen magamat, de ez a vidám köd csak úgy van a fejemben. Nem mondanám, hogy minden erőmmel a boldog életre törekszem, tulajdonképpen semmi tudatos nincsen benne. Egyszerűen csak mindenben találni valami csudálatosat. Ezt mindenkinek észre kéne vennie!
Persze! Azt ne mondd, hogy Te nem örülnél egy szem ribizlinek...
Sokkal inkább, mint a magamé. Egymagában hogy örülhetne az ember lánya? Igyekszem mindent megtenni azért, hogy javítsak mások hangulatán, például mindig van nálam színes karkötő. Kérsz egyet?
Keith Coltrane: A boldogság a pozitív érzelmek által meghatározott érzelmi-mentális állapot.   Legalábbis Tolsztoj szerint, de osztom a nézeteit.
A boldogságra nem várni kell, hanem elfogadnim, nem tudtad?   A kis dolgok a legjobbak! Tegnap például Leonie-vel elaludtam a réten és arra keltünk, hogy az arcunkba csöpög az eső...úgyhogy felkeltünk és énekeltünk, boldog délután volt. Ha valaki a környezetemben boldogtalan, az olyan, mint a vírus, úgyhogy muszáj foglalkozunk mások boldogságával. Például, ha te boldog vagy és festesz, de ő boldogtalan és elmeséli a búját, akkor már te se lehetsz teljesen boldog. Viszont csinálhattok kis boldog dolgokat, kidíszíthetitek a klubhelyiséget, vagy vehetsz neki egy koktélt. A boldogtalanságban az a jó, hogy még több boldogságot tudsz belőle csinálni. A boldogság jó, könnyű, meg derűs. Tulajdonképpen egy életérzésnek kéne, hogy legyen, mert inspirál.  Rengeteg dolog eszembe jut róla! Sok zeneszám! Meg a festékeim, Leonie, a kastély, a mágia, a barátaim, a hajnal fent a madarak lakásán, huuuu...Lemegyek ma a faluba.
Gyönyörű napot!

Lipovszky Dóra Villő: Egy olyan állapotot, amikor a gondok háttérbe szorulnak, és megvan mindenem, ami akkor abban a pillanatban számít. Tudok boldog lenni a nagyon nagy gondok között, de előfordul, hogy nem vagyok a legjobban, mikor pedig alig vannak kisebb gondok.
Nem az a típus vagyok, aki várja a sült galambot, bár nem teljes erőfeszítéssel kapkodok utána, mert annak nincs értelme. Igen, teszek érte, de szerintem ha valamire nem görcsölsz rá, sokkal hamarabb bekövetkezik, mélyebb és tovább tart, mintha igen.
Én sokkal jobban örülök a kisebb dolgoknak, mint a nagyoknak, legyen szó karácsonyról, születésnapról, vagy bármilyen megemlékezős napról (nőnap pl.). Sokszor többet jelent a szeretteim társasága, vagy egy mondat, vagy egy szó, mint egy olyan tárgy, amit lehet, hogy már régóta szerettem volna.
Érdekel, és vannak pillanatok, mikor azokat a magam elé helyezem. Ez pedig nagyon sokszor fordul ellenem, és sül el másképp, mint szeretném, és ez főként az én állapotomban látszik meg.
Színre a kék. Elég szimbolikus alkat vagyok, bár ennek tudata nélkül is valahogy erre asszociálnék.
Kép nem ugrik be, ez valahogy most nem megy.
Zenéről pedig éppen, hogy nagyon is sok, hiszen rengeteg szeretettípus van, szóval inkább előadókat írok nektek.
Pink, Steven Tyler, Guns 'n Roses, Taylor Swift, Take That, Phil Collins, Scorpions, Seal, Brian Adams, meg (külön lapon említve) az a sok tiniborzalom, rettenet, amit a rádióban hallani, bár ezektől inkább kiráz a hideg. Mondjuk a szövegük fogjuk rá módon a szeretetről szólnak... Azt viszont még hozzátenném, hogy szinte minden előadónak vannak ilyen dalai, de nekem a fent együttes szerint említettek azok, akik előszörre beugranak..
Pethő Abigél: Számomra a boldogság például az, ha olyanokkal lehetek, akiket szeretek. Ha úgy kelek fel, hogy süt a nap, és ahogy a sugarak bejönnek az ablakon keresztül a szobába, látom az apró, táncoló porszemeket. Ha rám mosolyog valaki, akiről azt hittem, hogy csak én kedvelem. Ha az emberek kedvesek egymással az utcán. Ha sütiillatot érzek. Ha látok valakit, akit már nagyon régen nem láttam. És még sok minden.
Szerintem a boldogságra nem kell várni, az itt van... talán csak annyit kell tenni érte, hogy észrevegyük. Mondjuk ez nehéz, mert sokaknak nagy elvárásaik vannak ezzel szemben. Pedig pont a sok apró dologból tevődik össze mindez.
Szeretem, ha az emberek körülöttem vidámak, és ha nem lennék ilyen kis félénk, néha szeretnék odamenni egy-egy szomorú arcú emberhez, és megölelni vagy adni neki csokit. De eddig még nem mertem ezt megtenni.
Azt hiszem, a boldogság madaraként szokták emlegetni a kék madarat, és szeretem nagyon a madarakat, szóval ez jut eszembe először.
 "A boldogság olyan, mint egy pillangó. Ha meg akarod fogni, elröppen, Ha csendben vársz, akkor rád száll. "
  


Yarista Palarn: Ha lövök egy gólt, az mindig boldoggá tesz.  Nem vagyok egy nagy filozófus - a nagyot akár el is hagyhatjuk -, a boldogság számomra ha a kviddicset nem számítjuk akkor az, ha tudom, hogy valaki vár rám, és ha találkozom vele jó érzéssel tölt el.
Én mindig teszek érte, sosem voltam várakozó típus.
Mennyire kicsi, mint egy kvaff?  Persze, hogy tudok örülni a kis dolgoknak, a lényeg, hogy kitől kapom. Mások boldogsága annyira nem érdekel, kivéve a páromé, a szüleimé, és néhány barátomé.
A levegőbe bokszoló, éppen góllövő hajtó képe.
Gál Botond: Maga a dolog relatív, mikor mi. Néha egy szó, egy mosoly, kedves gesztus. Néha egy tárgy, néha csak egy bizonyos tudat. De általában azt, amikor érzem, minden olyan, amit elképzeltem, sikeresnek érzem magam, hogy elértem valamit, no meg, hogy azzal lehetek, akit szeretek, akikkel szívesen töltöm az időt.
Teszek. Nem szeretek várni, mert ingyen úgymond semmi nincs. Megteszem ami tőlem telik, magam is próbálkozom arra, hogy ha kicsit is, de boldoggá tegyek másokat, akár apró dolgokkal, és így én is elégedett lehetek magammal. Kicsit maxyimalista vagyok, de nem szeretek tétlenkedni.
Hogyisne! Igazából már olyanoknak is tudok, mint apró tárgyak, gesztusok, nem igénylek nagy dolgokat. Mindent meg kell becsülni,  hisz biztosan szeretettel küldte/adta az, aki.
Természetesen igen, hiszen önző és kapzsi lennék ha csak magamra koncentrálnék. Nekem az nem megy, én nem olyan kategória vagyok. Ezért vagyok én kék, nem pedig más. Adok, ha tudok.
Nem vagyok bölcs ember, de ennyit tudok. A boldogság kulcsa? Megszerezni azt, amire a legjobban vágysz, és sosem engedni el!
Képnek pedig, Emma. küldjek róla fotót? :D
Katie Runa Blackwood: Egészen apró dolgok csempészik ezt az érzést az életembe. Például egy bögre forrócsoki, egy vidám mosoly, a nevetés, de ha érzem a szeretteim felől áramló biztonságot, az is egyfajta meghitt boldogságot lop a szívembe. A boldogság olyan számomra, mint egy léggömb: könnyű, színes és felrepít a levegőbe, legalábbis engem biztosan.
Sajnos elég nyámnyila vagyok, úgy hogy inkább várok rá és, ha csurran-cseppen belőle, végtelenül örülök neki. Tudom, hogy tenni kell érte, de még nem megfelelően erős az elhatározásom, hogy tettekbe forgassam át az elméletet.
Nagyon, legjobban az apróságokat értékelem. A hirtelen jövő, nagy boldogság elég rémisztő is tud lenni és nem is kezelem jól, viszont egy "köszönöm" feldobhatja az egész napom, ha szívből jön.
 Természetesen érdekel. Minél több a boldog ember, annál kevesebb a keserűség a világon. Ez így nagyon utópisztikusan hangozhat, de jobb egy olyan környezetben élni, ahol az emberek jókedvvel élik a mindennapjaikat, mint egy veszekedős, szétzilált, tönkretettben, nem? Ha tehetek is érte, megpróbálkozom a feladattal.

Kőszegi Brigitta Hanna: Azt, hogyha semmi miatt sem kell aggódnom, nincsenek problémáim, és stresszes napjaim, hanem egyszerűen csak élvezem az életemet, és a dolgokat, amiket csinálok.
Sajnos inkább csak várok. De igen türelmes ember vagyok.
Persze (: A legkisebb dolgokat is értékelni kell!
"A boldogság olyan, mint egy értékes, szép csiszolt üvegváza. Vigyázni kell, mert ügyetlen mozdulatra, szerencsétlen véletlenre kicsúszhat a kezünkből és ezer darabra törik."
Turnman Katalin: A boldogság? Azok a pillanatok, amikor egyszerűen csak élvezem, hogy vagyok   ( és ezzel kapcsolatban: azt mondják, hogy a boldogság állapot, de én valahogy nem tudom elképzelni, hogy megvalósuljanak olyan feltételek, amik között állandóan boldog lennék. Az már nagyon unalmas lenne egy idő után, és akkor már nem érezném boldognak magam. Sőt, milyen dolog már az, ha fenn kell tartani a boldogságot, mint állapotot?)
Kicsit kifacsart logikával ebből következik, hogy számomra a boldogság nem egyfajta cél, amiért tennem kellene. Élem szépen az életemet, és a boldogság egy érzés, ami jön, ha az ember nyitott rá:D
Igen, tudok, szinte mindennek, a napfénytől kezdve, a szokásosnál kakaósabb kakaós csigán keresztül, egészen addig, hogy hétvégén nem kell korán kelni.:D
Igen, eléggé kihat rám, ha azt látom, hogy a környezetemben lévők nem boldogok. Olyankor szeretném elvenni minden gondjukat^^


Elliot J. Wayne: Egy leírhatatlan érzést, ami jobbá teszi a napjaimat.
Is-is. Szerencsére már megtalált a boldogság, így csak azért tudok tenni, hogy még boldogabb legyek.
Persze, hiszen aki a kicsit nem becsüli, az a nagyot nem érdemli. Egy bók, egy vajsör, de akár egy szónak is tudok örülni, ha a megfelelő személytől kapom/hallom.
Csak, ha fontos számomra az illető.
Újvári Adria: Szerintem a boldogság az, amikor nem hiányzik senki és semmi, vagy ha igen, a meglévő pozitív események képesek ezt ellensúlyozni. A megúszott rosszaktól is lehet valaki boldog, de ez azt hiszem alap, senki nem akar szenvedni. Az a legrosszabb, amikor az ember csak várja, hogy történjenek vele a jó dolgok, de ő maga nem tesz semmit, aztán meg úgy kesereg, mintha annyi mindennel próbálkozott volna, hogy helyrehozza az életét. Nem tartom túlzottan pozitív embernek magam, de igyekszem kihozni mindenből a legjobbat, még ha egyéni módon is, pontosan a kis dolgoknak szoktam örülni. Annyira nem, de azért igyekszem nem fokozni a rosszkedvüket, hogy ha látom rajtuk. Dalt hirtelen nem is tudok mondani, biztosan valamilyen pörgősre gondolnék. Idézetből egyből az „elkerült bajokból tevődik össze a boldogság” jut azt eszembe Benjamin Disraeli tollából. Kép? Egy jó nagy tábla csokié!




Szabó-Kelemen Zsombor: A boldogság számomra nagyon sok mindent jelent, annyi mindent, hogy el sem tudnám mondani. Érzések és gondolatok kavaros összessége, amik a szerencsének és sok más tényezőnek köszönhetően éppen úgy állnak össze, hogy az tetől talpig jó érzéssel tölt el.
Néha csak úgy várok, néha teszek is érte. A baj, hogy minél nagyobb szükségem lenne rá, annál kevésbé érzem az erőt magamban, hogy tegyek érte.
A legkisebb dolgoknak tudok a legjobban örülni.
Attól függ. Bár, én szeretek bárkit boldoggá tenni, attól nekem is mindig jobb.



És egy kis extra ;)
Kuma: A boldogság egyértelműen felismerhető abból, hogy valakinek horizontálisan ketté van szelve a feje, és olyan lelkesen beszél mindenféléről, hogy sokakat bosszant - mert az emberek nem szeretik, amikor mások boldogabbak náluk. De a boldogság ezerszázalék, hogy tartalmaz friss, zöld füvet, kellemes illatot és a már korábban említett mosolyt.
Részemről akkor vagyok boldog, amikor össze vagyok zárva egy nagy adag sütivel, de még jobb, ha más is társul, és együtt tömjük tele a bendőnket. Ez már csak azért is szerencsés, mert ilyenkor van, aki letisztítsa a bundámat, mert utálom, ha koszos. A koszos bunda, az pontosan a boldogság ellentéte tudniillik. Nézd meg az ellentétek szótárában, ha nem hiszed.
Én nem várok a boldogságra, mert szerintem az jön magától, csak jó időben kell elé ugrani, hogy eltaláljon. Ezért nagyon sokfelé járok és sok mindent csinálok, mert ki tudja, hol bújik éppen a boldogság?
Mindenki örül a kis dolgoknak, vegyünk például engem. Nekem mindenki örül, és én egy kis dolog vagyok. Ráadásul puha. Ha a kis dolog puha, az már tuti nyerő. Én legkönnyebben a nagy dolgoknak tudok örülni, mert nálam javarészt minden nagyobb. És egy kicsi csokinál sokkal jobb egy nagy csoki. Sajnos a csokik általában nem nagyobbak nálam, hanem még kisebbek, mint én. Ez tök hülyeség szerintem.
Igen, érdekel mások boldogsága. Szívesen megnézném az övékét, de ez valahogy úgy van, hogy az ő boldogságukat te nem feltétlenül láthatod. De azért szeretem, amikor vidámak és ragyognak a többiek körülöttem. Ha tehetem én is igyekszem úgy cselekedni, hogy mások örüljenek vagy nevessenek vagy megvigasztalódjanak, és akkor én is hozzáteszek egy cseppet a boldogságukhoz!

Kitsune

1 megjegyzés: