2013. november 19., kedd


Asher bácsi a górcső alatt



     Kedves Ribizlik! Biztos vagyok benne, már tűkön ültök, hogy végre mindent megtudhassatok legújabb házvezető helyettesünkről, Asher Noah Wayde - ről. Elmesélem, hogyan sikerült az első találkozásunk.




Tudtátok, hogy az alagsorban lakik? Nem éppen a kastély legkedvesebb helye, én mondom nektek, de azért csak bekopogtam hozzá. Oké, bevallom. Berontottam.
- Csókolom! Leonie vagyok! Hoztam Önnek welcome-csokit. Szereti a mogyorósat? Bár ez igazából banános, azt hiszem… *Nem néztem, mit olvasott, de egy légy lecsapására pont alkalmas volt a könyv, amit a kezében tartott. Ráadásul olyan meglepetten pislogott rám, mintha egy lavór savanyú uborkát egyensúlyoztam volna a fejemen.*
- Kérdeznem sem kell, hogy eridonos vagy… *Ezt például tényleg nem kéne megkérdeznie, mert mint házvezető helyettes bácsi, igazán tudhatná. De bocsássunk meg neki, mivel még csak most jött hozzánk, hadd térjek rá inkább a szobájára. Jártatok már Disneylandben? Ez nem olyan. Sőt, üres és számomra komor hangulatú, egy árva ablakocska sincs benne.*
- Olyan sötét és nyomasztó ez a hely. A tanár bácsi szomorkodik valami miatt?
- Ugyan, dehogy. Nem látod? Szörnyen életvidám vagyok. *Nos, ha ő az, akkor a mi jelképállatunk egy rókamanguszta, de hogy jövök én ahhoz, hogy megkérdőjelezzem egy kijelentését?*
- A ház tagjai már roppant kíváncsiak Önre. Nem szeretne felköltözni a toronyba? Ott közelebb lehetne hozzánk, és az eridonosok biztosan segítenének szép színesre kifesteni az új lakrészét. Vagy ezt, ha itt… miért is rendezkedett be pont itt?
- Nem, jó helyen vagyok itt. Tudod, szeretem a csendet, és egy kis testmozgás az eridonosoknak sem árt, ha éppen kíváncsiskodni akarnak a hogylétem felől. A szobám színe pedig marad, nekem tetszik, bár el tudom képzelni a javaslataidat a változtatásra. *Lányok, ideje felkészülni, mert a HVH bácsi pont úgy tud vigyorogni, mint azok a fiúk, akik a boszorkányos tinimagazinok középső oldalain szoktak lenni. Annyi különbséggel, hogy ők valószínűleg nem ablaktalan kriptákban töltik a napjuk nagy részét.*
- Fényérzékenynek tetszik lenni? Vaaagy, ha már itt tartunk, ugye nem harap meg, ha most kérdezek valamit? Nem látok itt se fokhagymát, se keresztet. Drakulának tetszik lenni? Mert az a pletyka járja, hogy a tanrendje csak bemutatkozó órákból áll. *Ha még nem hallottátok volna, én szívesen tovább adom nektek a pletykát. Úgy hírlik, Nonó bácsi szereti harapdálni a gyanútlan embereket. Nem arra gondolok, hogy megrágcsálja a lábujjatokat, hanem úgy tesz, mintha egy bögre kakaó lennétek.*
- Drakula vámpír volt, emellett egy külön személyiség. Nekem közöm sincs hozzá, ahogy a fokhagymához, meg a keresztekhez sem. Ha lenne fogalmad a vámpírológiáról, tudnád, hogy ezek mind-mind hatástalanok. Pletykálni lehet, sőt, bárki kétségbe is vonhatja a tanítási módszeremet, de a tudásomat nem. Ha pedig jól emlékszek, egyik évfolyamnak sem tartottam kifejezetten bemutatkozó órát. *Igazat mondhatott, mert mintha tényleg átgondolta volna, miféle órákat tartott eddig. Azt meg inkább ki sem fejtem, milyen házit szeretett volna adni nekem ezért a kérdésemért.*
- Milyen okból kifolyólag tetszett HVH-nak jelentkezni? Szorosabb viszonyt szeretne kialakítani velünk? És miért pont mi?
- Azért jelentkeztem házvezető helyettesnek, hogy amíg itt vagyok, valami értelmes tevékenységgel töltsem ki az időmet. És azért az Eridon, mert még talán ti tűntetek a legbékésebb háznak a négy közül. Tudod, semmi vérfolyás a klubhelyiségben, nincs a tanulás utáni megszállottság, ugyanakkor elmarad a túlontúl cukiság is. Az Eridon pont jó. *A legjobb.*
- Nem baj, majd úgyis gyorsan meg tetszik ismerni minket. *Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de szerintem Asher bácsinak érdekes tévképzetei vannak velünk kapcsolatban. Idővel biztos rájön. Én viszont még mindig nem jöttem rá, hogy igazat mondott-e, ezért kicsit feszegettem a Dracula témát.*
 - Azért megnézhetem a fogait?
 - A fogaim tabuk. Hidd el, nem szeretnél velük találkozni, még így sem, hogy nem teljesen vámpírfogak. *Jegyezzétek meg: tabuk! Elnézve a bácsit, valószínűleg a fogtündérnek is kitekerte a nyakát már.*
- Vannak konkrét tervei a házunkkal kapcsolatban, amit mindenképpen meg szeretne valósítani, amíg velünk van? Mondjuk bedeszkázza az ablakainkat? Bár Kahlil bácsi biztos nem engedné. Vagy talán mégis, ha olyan jó barátok. Jó barátok? *Ne haragudjatok, Ribizlik! Ahogy ránéztem az arcára, feltűnt, hogy nagyon megtetszett az ötlet neki. Védjétek az ablakaitokat!*
- Konkrét terv mondjuk, hogy szeretnélek egy kis aktivitásra ösztönözni titeket. Új vagyok az iskolában, tehát eddig nem ismertem Kahlilt, ahogy a többieket sem. Viszont biztos vagyok benne, hogy eredményesen tudunk majd együtt dolgozni. *Szerintem nem csak vele, velünk is. Mintha egyre többet mosolygott volna a bácsi, szóval ha találkoztok vele, ne adjátok fel, könnyen jobb kedvre lehet deríteni őt!*
- Mit csinált, mielőtt az iskolába jött? Tanult? Mert nagyon fiatalnak tetszik ám kinézni. Ha nem tudnám, hogy nem szabad, letegezném. Mert ugye nem szabad…?
- Persze, hogy nem szabad. Mielőtt az iskolába jöttem utazgattam, gyűjtöttem barátokat, ellenségeket, tapasztalatot.
- És szabadidejében mit szokott csinálni a bácsi?
- Szabadidőmben inkább... hmm... kirándulok, és ismerkedek kedves vagy éppen nem kedves lényekkel. *Észrevettétek, milyen szűkszavú lett az új HVH-nk? Az arcán is valami olyasmi kifejezést láttam, mintha egy kviddicsedzés után levett mezt lóbálnék az orra előtt, úgyhogy olyan témára váltottam, ami egészen biztosan mindnyájatokat érdekelhet..*
- Mit tenne, ha azt látná, hogy az egyik diák Ginnie beszélő csibéjét kopasztja? Megfordulna a fejében, hogy segítsen neki, és később egy közös ebédre húslevest főzzön belőle? Egyáltalán tervezi, hogy az eridonban főzős-sütögetős napot tartson?
- Mivel valószínűleg nem tudnám megállapítani, hogy az a kiscsibe Ginnie-é, nem tennék semmit. Ha eljönne később hozzám Ginnie, hogy eltűnt a csibéje, segítenék neki felkutatni a tettest, és meghívnám ebédre (ő lenne az ebéd). És nem, nem tervezem, nekem az étel nyersen is tökéletes. *Fúj. Pedig mintha tényleg komolyan mondta volna. Ugye még mindig érzitek a levegőben azt a bizonyos pletykát? Senkit nem akarok félrevezetni, de azért nagyon gyanús! Ettől függetlenül a bácsi pont úgy néz ki, mint a következő diáklányok kedvence, úgyhogy gondoltam kérek nektek pár tippet.*
- Kapott már szerelmes levelet, amióta a kastélyba érkezett? Milyen módszerrel kerülhetnek közelebb a tanár bácsi szívéhez a rajongó diáklányok?
- Nem, nem kaptam, és ajánlom, hogy ne is kapjak, mert akkor én kerülök közelebb az ő szívükhöz egy harapással. *Sajnálom lányok!*
- Már csak egy kérdésem van! *A mindent eldöntő utolsó. Alig várjátok, nem igaz? Még az sem zavart, hogy ismét olyan pillantást kaptam ezért, mintha egy frakkba öltözött szöcske lennék.*
- Mit tetszik üzenni azoknak az eridonosoknak, akik jobban szeretik a sárkányokat a jetinél?

- Azt, hogy valami biztosan nem ép náluk. 

Lencsilány

1 megjegyzés: