2016. június 8., szerda

(Just) DO IT yourself. ;3

Kreatív hajlamaid vannak, vagy csak szeretnél készíteni valami különlegeset magadnak, esetleg a szeretteidnek? Akkor a lehető legjobb helyen jársz! A mostani cikkemben bemutatom, hogyan készíts nyakláncot zsugorodó fólia felhasználásával. :3
Röviden a technológiájáról: Tetszés szerinti 2D-s figura elkészítését teszi lehetővé. A megrajzolt kép hő hatására az ötödére zsugorodik össze. Nem csak nyakláncot, de fülbevalót, karkötő díszt, medált, kulcstartót lehet belőle kreálni.
Kezdjük is a legelején!

Ezekre az eszközökre lesz szükséged:



Mivel túl nagyok voltak a képek, rákényszerültem a lekicsinyítésükre. Úgyhogy, amiket oda leírtam a papírra tollal, ide is leírom, az olvashatóság érdekében. (Pedig olyan jó ötletnek tűnt.... >3<")
  • Zsugorodó fólia
  • Írólap, rajzlap (a sablon elkészítésére)
  • Grafit ceruza, radír, olló, színes ceruzák, de ezek lehetnek akár filctollak vagy zselés tollak is.
  • Nyaklánc alap (lehet lánc vagy bőr, és a karikák, amiket átfűzöl a megsült medálon)
  • Lyukasztó
  • Fogó
  • Hajlakk

Első lépés: Keresel egy sablont a google-n, és azt kinyomtatod, vagy te rajzolsz magadnak. (ahogy én is tettem)
Én nyaklánchoz készítettem medált, így én Kindred ( League of Legends ) maszkját választottam. 
Egy írólapra rárajzoltam a maszkot, mindent berajzoltam, hogy amikor a zsugor' papírra átkopírozom, könnyebb dolgom legyen.



Most, hogy ez megvan, előveszed a zsugorfóliát. Egy csomagban kettő van, egy átlátszó és egy fehér. Azt a lapot válaszd, amelyiket te szeretnéd, de a legfontosabb, hogy a MATT felére rajzolj! Ez fontos lesz a sütéskor. Mivel mind a kéttípusú fólia átlátszó valamennyire, így könnyű szerrel átmásolhatod rá a sablonod mintáját.




Az enyém ilyen lett. Bal oldali a sablon, a jobb pedig már a kész rajz. Ha ez meg van, színezd ki, árnyékold, díszítsd ki, ahogy szeretnéd.



Ezt követi az olló használat. Ami szintén rád van bízva, hogyan vágod ki. Én hagytam körülötte egy fehér sávot, mert szerintem tök menőn néz ki, de ha te nem akarod, nem kötelező. Cheesy


Ha ez megvan, a lyukasztóval készíts rá egy lyukat, ahová majd a későbbiekbe a karikát fogod fűzni. 
Tipp: Csak, hogy te ne járj úgy, mint én: úgy lyukassz, hogy csak egy lyukat csinálj rá, ne kettőt. Én eltoltam és véletlenül két helyen lyukasztottam, amit sajnos nem lehet kijavítani. :c Szerencsére pont a fehér maszkot toltam el, és azon nem olyan feltűnő, mintha a másikon lenne. Cheesy
Szóval, ha kész vagy ezzel is, a konyhában izzítsd be a sütőt, és egy tepsibe tegyél sütőpapírt, majd pont középre helyezd el a már kivágott medálodat, a matt felülettel FELFELÉ. Azért fontos, a középre helyezés, mert így egyenletesen fogja érni a hő.
A sütés hamar lebonyolódik, a jól felmelegedett sütőben néhány perc alatt kész, de ha olyan sütőd van, amin be tudod állítani a hőfokot, akkor a 120-130°C-ot ajánlom. Wink
A sütés közben a fólia felkunkorodik, majd egy-három perc alatt ismét kisimul, ha ez megvan, onnét tudod, hogy kész van. Amíg meleg, lehet formázni, ha kell, s láthatod, hogy a színek intenzívebbek, mint azelőtt voltak. Hagyd kihűlni. Ja, és a fólia megvastagodott, összezsugorodott, ezért fontos, hogy a rajzolásnál az eredeti medált jó nagyra rajzold. Úgy is összemegy.
Ha kihűlt, és grafittal dolgoztál, akkor ajánlom, hogy fújd le hajlakkal, mert az mattítja, nem fog elkenődni rajta semmi. Nekem a hajlakk hatására a fehér maszk szeme kicsit elfolyt, olyan hatást kelt így, mintha izzana. Esküszöm ez véletlen volt, de így utólag nagyon tetszik. Cheesy


Ha lakk is megszáradt, büszke lehetsz magadra, mert elkészült a medálod. Ezután egy fogóval szét kell feszítened a nyakláncalapod egyik elemét, a vaskarikát, hogy átfűzhesd a medálon és felrakhasd a láncra, ha kész, a fogóval összenyomod a karikát és… Voilá! Kész a nyaklánc!
Nem is volt olyan nehéz, mi? Cheesy


Egyébként, amire költened kell, az pár száz forintból kijön, és a hobbiboltokban mindent be lehet szerezni, ami ehhez szükséges. Szerintem nem drága mulatság, és nagyon megéri. Wink
Ja, és a zsugorítás során, hőlégfúvót is használhatsz, bár én a sütőt ajánlom inkább, azért is, mert olyan mindenkinek van, kettő, így nagyobb az esély arra, hogy nem fog eltorzulni, vagy nem lesz buborékos. Tapasztalatból tudom, sajna így jártam…. :c
Ha kedvet kaptál egy ilyen jópofa dolog elkészítéséhez, mutasd meg nekünk is! :3333

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése