2015. október 8., csütörtök

Álomvilág a papíron - tussal

Egy nagyon egyszerű, szórakoztató és kreatív technikát mutatnék meg nektek, ami jó móka lehet a beköszöntő esős napokra. Főleg mindenféle lények megálmodásához használom, egészen szürreális alakokat lehet alkotni a segítségével, csak némi fantázia kell hozzá.

Mire lesz szükséged?
- papír (mindegy, milyen színű, de ne legyen túl vékony!)
- tus
- szalmaszál (ha több darab, másféle vastagságban, csak jó!)
- tustoll/filctoll

Jó tanácsok:
- A tust ne hagyd nyitva feleslegesen és olyan helyre tedd, ahol nem lökheted fel! (Semmiképp se dolgozz terítőn!!!)
- Legyen kéznél nedves rongy és papírzsebkendő, szükség esetére - akár a rajzodat is megmentheti!
- Ha tustollal dolgozol, tarts tisztán a hegyét - egy régi, puha rongy ideális, hogy megtisztogasd.

Első lépésben ejts néhány tuscseppet a papírra - nyugodtan kísérletezz kisebb-nagyobb cseppekkel, egymástól különféle távolságra. Csupán arra ügyelj, hogy gyorsan kell dolgoznod, különben megszáradnak!
Ezután fogd a szalmaszálat és fújj rá a cseppekre! A tus szét fog futni a papíron - minél vékonyabb szívószál, annál véknyabb vonalakat tudsz elérni. Ügyelj arra, hogy a szívószálban a lélegzetedből kicsapódik a pára, úgyhogy egy idő után cserélni kell vagy megszárítani. Próbálkozz - forgasd a papírt, döntsd meg, fújj rá különböző szögekben!
Eredményül valami ilyesmit kellene kapnod - kusza, pókhálószerű vonalakat.

Hogy egy vagy több pacát alkotsz-e, a te döntésed - mivel én nagy papírt vettem elő, további tuspöttyöket ejtettem és tovább játszottam velük, amíg nagyjából az egész lapot betöltötték a kisebb krix-kraxok :) 

Egyenes vonalat egyenletes fújással, kacskaringósakat a szívószál gyors ide-oda mozgatásával vagy körözésével lehet elérni, kanyarokat a papír fújás közbeni forgatásával. Főleg azért érdekes, mert soha sincs teljes kontrollod afelett, merre futnak majd szét a vonalak, a papír felülete is alakítja őket. Ennek ellenére, ha valahova még szeretnél párat, apró tuscseppek hozzáadásával (én tustollal csináltam) lehetséges.

Mivel szeretem kicsit érdekesebbé tenni a dolgokat,  tustollat vettem elő (filctoll is megfelel) és nézegetni kezdtem a vonalakat - itt jó, ha meg is forgatod a papírt, hátha különféle nézetből újabb dolgokat fedezel fel bennük. Kiválasztottam néhány pacát és kiegészítgettem őket, lényeket kreálva belőlük - a jobb alsó sarokban egy sellőt és egy igen furcsa, szárnyas bestiát láttam, ezeket dolgoztam ki. Főleg hozzárajzoltam, de néhol a fújós technikával hangsúlyoztam ki részeket.

A játék tetszés szerint folytatható színezéssel (fixet, pasztellt vagy vízfestéket ajánlok, élénk színekkel a legszebb a kontraszt), ha pedig az ember számítógépes programba viszi be a képeket, akkor módja van akár törölgetni is belőlük és kedve szerint tökéletesíteni kreatúráit.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése