2015. október 11., vasárnap

Battle Royale - "Van rosszabb az iskolánál"


 
Könyv és Film




Szögezzük le, hogy mind a kettőt imádom, nemrég olvadtam, illetve láttam őket (filmből mind a kettőt). A mangát is tervezem elolvasni, azonban ezt még nem sikerült beszerezni.
Kezdjük azzal, hogy csak és kizárólag erős idegzetűeknek ajánlom, akik nem lesznek rosszul attól, hogy részletesen le vannak írva a halálmódok. Erre még később visszatérek. Szóval a sztori adott, van 42 gimnazista, akik bekerülnek ebbe a Battle Royale programba, amit a japán kormány szervez. Minden évben (Vagy félévben? Erre nem sikerült rájönnöm a könyvben.) kiválasztanak egy osztályt, és lerakják őket egy szigetre, azzal a mondattal, hogy csak egy maradhat. Mondhatnánk, hogy olyan, mint az Éhezők Viadala, semmi újat nem mutat, de ez HATALMAS TÉVEDÉS. Az előbbiben nem fogott meg a dolog, és nem a történettel van bajom, csak ahogy ezt az egészet megrendezik, az nem tetszett. Ez is sokat számít, mind a két könyvben. A BR-ben adott egy sziget, ahonnan naponta 12 helyszínt jelölnek ki tiltott zónának. Ha betévedsz, meghalsz.



Azonban nem ez az egyetlen hátráltató tényező, hanem az időkorlát is. Maximum három napig megy a játék, és ha 24 óráig nem hal meg valaki, akkor az összes nyakpánt felrobban. Ebben az esetben nincs győztes. Valamint ha valaki feszegeti ezeket a nyakörveket, akkor is meghal. Emellett mindenki kap kenyeret, vizet, iránytűt, térképet és valamilyen fegyvert. Az sem mindegy, hogy milyet. Például a két főszereplő egy lábosfedőt és egy távcsövet kaptak, miközben a két pszichopata karakter gépfegyvereket. Igazságos, mi? Csak akkor juthatsz ki, ha mindenki más halott rajtad kívül. Maradj életben! Ez az egyetlen szabály.
Szóval a mostani játékra a Kagava tartomány, Siroiva 3/b osztályát választották ki. Az első pár oldalban megtudhatjuk, hogy kik járnak ide, illetve, hogy Kuninobu már nem az osztály tagja, hanem az egyik lány hívta meg az osztálykirándulásra, mert azt hitték oda mennek. Szóval elindulnak, a buszon elkábítják őket, majd egy osztályteremben ébrednek, nyakukban a nyakörvvel. Senki nem ért semmit, egymástól várnak választ. Ekkor lép be Szakamocsi a régi osztályfőnökük, akit Kuninobu elüldözött, és elmondja, hogy részt fognak venni ebben a programban. Azonban nem mindenki éri meg a verseny szabályainak elmondását sem. Az előbb említett fiú és Fudzsijosi Fumijo szabályszegés miatt meghalnak. Majdnem ez lesz a sorsa Nakagawa Norikonak is, de Ő végül megússza. Közben mondják a szabályokat és a filmben ez engem nagyon meglepett, mert a lány, aki ezeket mondja, felettébb vidám. Olyan, mintha csak azt közölné: "Ingyen fagyit kap ma mindenki." "Jaj, de jó, nemsokára mindenki meg fog halni és csak egy marad." Vidámabban nem is lehetne. Ezután név szerint mindenki elhagyja a termet.



És megkezdődnek a harcok. Jobban megismerkedünk a főszereplőkkel Nanahara Shuyával és Nakagawa Norikoval, akikhez később Kawada Shougo. Ő és Kiriyama Katuo idősebb diákok, az elsőt még egyszer kiválasztották, míg az utóbbi fiú csak kedvtelésből és játékszínesítés céljából van itt. Vele később sok baj lesz. A könyvek sarkában található egy számláló, ami azt jelzi, hogy hány ember van még. A többi karakter szemszögét is megismerjük. Ki száll be a játékba, kik próbálnak csapatot toborozni, ki szerelmes kibe, kik válnak barátból ellenséggé és még sorolhatnám. Van még valami, amit meg szeretnék említeni. Gondolom mindenkivel megesett már, hogy a kedvenc karaktere meghalt, vagy legalábbis súlyosan megsérült. Én ezt itt többszörösen is átéltem! A személy, akinek a legjobban drukkoltam az Mimura Sinji. Keveset szerepel, de rengeteg dolgot tudunk meg róla. És amikor bizonyos dolgok történnek vele, akkor egyszerre voltam szomorú és büszke. Még azokban a pillanatokban is azon van, hogy megölje Kiriyamát és emiatt hatalmas respect neki. Ő lett a kedvencem!
És a vége, hát az valami fantasztikus. Ennyire nem izgultam még egyik könyv végén sem. Egy héttel a könyv befejezte előtt láttam a filmet, tudtam mire számítsak, mégis sikerült megtévesztenie. Az utolsó lapokat olvasva nem akartam elhinni, hogy a filmnek nem adnak más véget, valami boldogabban, de nem. Ugyanaz a kettő és IMÁDOM! Szó szerint. A film ugyanolyan fantasztikus, mint a könyv. Ebből készült egy második rész, azt is megnéztem. Nem olyan jó, mint az első, de élvezhető, nekem az is tetszett. Itt kicsit megváltoznak a BR szabályai, párokban rendeződnek a szereplők, és, ha a páros egyik tagja meghal, a másik követi. A fő cél, pedig megölni egy bizonyos személyt. Ennél többet nem mondhatok.
Szóval, akit érdekel az ilyesmi, nem retten vissza az ilyesfajta dolgoktól, az most szaladjon a könyvtárba és vegye ki, mert nem fogja tudni letenni. Először én is kritikusan álltam hozzá, bevallom az első pár oldalnál is, de utána, bumm! Nem tudtam letenni. Illetve a könyv tartalmaz rajzokat is a szereplőkről a fejezeteket elején.

Gwen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése